Holistický právník podporuje
a chrání “přirozené lidství”
a tvoření v souladu s Celkem
Co je to přirozené lidství a jaké hodnoty a kvality se s ním pojí?
1. SVÉBYTNOST A DOBROVOLNOST
Principiální svoboda/dobro-volnost tvoření při dodržování universálního řádu Bytí a jeho konů=principů se kterou se pojí druhá strana mince a polarity, a to vlastní odpovědnost za své Bytí pro případ porušování universálního řádu a nepřebírání řešení škodlivých a nepříznivých důsledků na sebe, za které jsou odpovědní jiní jedinci.
2. LIDSKÁ DŮSTOJNOST A SVOBODNÁ VŮLE SE ROZHODOVAT
S lidskou důstojností a svobodnou vůlí při rozhodování se pojí přirozené právo lidské bytosti projevovat se podle svého vědomí a svědomí, jakož i právo na vlastní svobodnou volbu či rozhodnutí ve vztahu k sobě a svému Bytí, projevení souhlasu či nesouhlasu, popř. i zdržení se hlasování při současném nesení odpovědnosti za tuto svoji volbu/rozhodnutí.
3. SOBĚSTAČNOST A ZDRAVÁ NEZÁVISLOST A AUTONOMIE
Se soběstačností a zdravou nezávislostí se pojí přirozené právo požadovat i umožňovat rovnocenně sobě i druhým lidským bytostem, aby si život vedli a tvořili v souladu se sebou a svým Bytím bez manipulace s jejich vůlí, vynucování souhlasu a rozhodování namísto nich (tj. bez jejich legitimního vědomého dobrovolně daného souhlasu) a tvořit za sebe nezávisle způsobem, který navozuje také nezávislost v daném vztahu, který neprobíhá na ničí úkor, neubližuje a neškodí sobě nebo druhým.
4. VROZENÁ ROVNOCENNOST A ROVNOPRÁVNOST
Vrozená universální rovnost lidí z pohledu jejich celistvé bytostné a autonomní podstaty včetně přirozených a nezcizitelných práv náleží každému lidskému jedinci bez jakékoliv diskriminace a jejich podmiňování a omezování, jakožto členovi jedné lidské rodiny (lidstva), ke kterému nesmí legitimně docházet bez jejich přímého a vědomého souhlasu.
5. RESPEKTOVÁNÍ REALIZOVANÉHO POTENCIÁLU VE FORMĚ SCHOPNOSTÍ A DOVEDNOSTÍ
Respektování pravdivého realizovaného duchovního potenciálu člověka a jeho darů ve formě jeho ctností, vlastností, schopností a dovedností je rozhodným základem pro uzavírání dohod o jejich využití a funkcích v rámci klubu, potažmo pro plnění funkcí klubu v rámci lidského společenství. Každý člen má přirozené právo prospěšně rozvíjet své vrozené dary do ctností, vlastností, schopností a dovedností a uplatňovat je ve prospěch klubu a jeho členů.
6. VĚDOMĚ TVOŘIT HARMONII, TJ. TVOŘIT V SOULADU S PŘIROZENÝM UNIVERSÁLNÍM ŘÁDEM BYTÍ CELKU A JEHO JEDNOTNÝMI PRINCIPY
S lidskou důstojností a svobodnou vůlí při rozhodování se pojí přirozené právo lidské bytosti projevovat se podle svého vědomí a svědomí, které zahrnuje i přirozené právo na vlastní svobodné projevení svého rozhodnutí a určitého výběru = volby, která je v souladu s jeho celistvou bytostnou podstatou tvořené duchem-duší-tělem), jež se může projevovat výslovným souhlasem či nesouhlasem, popř. i zdržením se hlasování při současném nesení bytostné odpovědnosti za tuto svoji učiněnou volbu/rozhodnutí a její vědomé ztělesnění (tvoření). Každý člověk je přirozeně ze své bytostné podstaty “autonomní”, tj. jeho vědomí tvoří nezávisle na ostatních bytostech podle svých vlastních pravidel) s tím, že může “harmonicky” svébytně tvořit bez omezování, pokud druhým bytostem v rámci Celku vědomě či nevědomě neubližuje a neškodí. Při svém tvoření je skrze vědomí Celku usměrňován či omezen toliko vědomým respektováním a dodržováním “jednotných universálních principů (jednoty, rovnováhy, legitimity)”, na kterých funguje i “universální holistická spravedlnost.
O vědomém tvoření v souladu s Celkem a čím se odlišuje od nevědomého tvoření z iluze a falešných přesvědčení v mysli nepropojených s proudem celistvého vědomí – naší tvořivé podstaty ?
1. Vědomé tvoření znamená jinými slovy tvoření v souladu se svojí vlastní integritou a spravedlivě v jednotně spravedlivém a prospěšném duchu universálního řádu a jeho principů/konů (jednoty, rovnováhy a legitimity) a při svém tvoření neškodili sobě a/nebo druhým, neboť všichni jsme součástí jednoho Celku(Holosu). Tyto principy fungují jako určité mocné síly ve vědomí Celku, jež přinášejí do vědomí člověka (jeho celistvou bytostnou podstatu) "reakce = odpovědi od Celku na naše pozemské tvoření", které se stejnou cestou promítá zrcadlově do tohoto Celku a zpátky nazpět. Tyto odpovědi člověka informují, zda za sebe tvoří v souladu či nesouladu s tímto Celkem a jeho principy (a to skrze nejrůznější problémy a situace, kterými Celek člověka upozorňuje na nesoulad (odklon) od harmonického tvoření a směřuje ho do vědomého obnovení souladu.
2. Přirozenou, universální, věčnou (holistickou) spravedlnost lze popsat jako jednotně (universálně) spravedlivé síly působící ve vědomí Celku tak, aby skrze jejich fungování přirozeně docházelo k udržování přirozené harmonie v tomto Celku mezi jeho částmi (bytostmi), které jsou skrze stejný původ stvoření a podstatu "jeho bytostnou součástí". Celek (podstata všeho stvoření) umožňuje svým bytostným částem "určitou volnost se (skrze svoje autonomní vědomí - vůli) svobodně se v tomto Celku projevovat a tvořit". Na druhé straně však s touto volností propojuje i "druhou stranu jedné mince", kterou je "bytostná odpovědnost dané části" za tento projev volnosti, kterou se člověku navrací stejné důsledky jeho tvorby nazpět, aby si zvědomoval, co vůči Celku vytváří a své tvoření v této závislosti proměňoval tak, aby Celku, potažmo jemu, přinášelo radost, krásu, obohacení a prospěch, namísto utrpení, újmy či škody.
Daniela Šenarová